14 januari 2008

Jag trodde knappt mina ögon när jag upptäckte frostfläckarna i gräset i morse. Nej, jag har inte glömt hur frost ser ut trots tio års bortavaro från Sverige - det var frost och inget annat, +4°.
Hela landet är lamslaget av kylan och den har också blivit det nya samtalsämnet. Ganska skönt med lite uppblandning i störtfloden av kommentarer kring Olmerts pinsamma agerande. Hur han i hemliga rum lovat Abbas att 50.000 palestinska flyktingar ska få komma till Israel och hur han försäkrade sej om förmånlig press under president Bush´s besök genom att arrangera åtråvärda intervjuer med Bush för journalister i nyckelpositioner.
Visst, politiker är också människor men de är människor som fått ett förtroende. Stampar de med smutsiga fötter på detta förtroende så borde de helt enkelt avskaffas. Detta är tyvärr svårt att åstadkomma så länge den förhärskande sysselsättningen i Knesset består av att "om du kliar min rygg så kliar jag din."

Jag undrar om jag kommer att få se några frostfläckar i morgon också?
Hellre det än nedfläckade politikerkaraktärer.

Inga kommentarer: